Mała firma – czy powinna korzystać z agencji marketingowej?

Wiele osób zastanawia się, kiedy jest właściwy moment, by w firmie skorzystać z zewnętrznych usług marketingowych. Najczęściej dylemat mają z tym małe firmy i organizacje, w których z jednej strony nie została jeszcze osiągnięta skala, a z drugiej strony bardzo często większość działań administracyjnych, sprzedażowych i marketingowych spoczywa na właścicielu. Z jednej strony w ten sposób własciciele chcą ograniczać koszta stałe firmy, a z drugiej strony przeznaczają czas na działania marketingowe, zamiast w tym czasie skupić się na realizacji usług, sprzedaży lub obsłudze klienta.

Agencja marketingowa to firma, która będzie w stanie pomóc nawet małym przedsiębiorstwom. To właśnie w nich przede wszystkim czas jest na wagę złota, a robiąc zbyt wiele zadań, nie poświęca się go wystarczająco dużo na pozyskanie klienta oraz jego obsługę. W ten sposób nie osiągnie się efektu skali i bardzo szybko pojawi się sufit, którego sami nie przebijemy, zwłaszcza w przypadku usług trudno skalowalnych, gdzie ich realizacja wiąże się zawsze z wydatkowaniem czasu. Doba nie jest z gumy i wszyscy doskonale o tym wiemy.

Dlaczego postawić na agencję marketingową?

Oczywistym jest, że nie możemy znać się na wszystkim lub wszystkiego robić w okrojonym zespole. Marketing to bardzo dynamiczna dziedzina prowadzenia działalności, gdzie każdego tygodnia pojawiają się nowości. Nie sposób być z tym na bieżąco i od A do Z kontrolować wszystkie analizy, wydatkowanie budżetów reklamowych oraz realizację reklam. Wówczas warto postawić na prawdziwych specjalistów, dzięki którym zaoszczędzimy każdego tygodnia nawet kilkanaście godzin.

Pamiętajmy również o tym, że chcąc posiadać wewnątrz organizacji marketera, musimy przygotować mu dedykowane stanowisko pracy i nie będziemy mieć ciągłości jej wykonywania. W przypadku agencji marketingowej nie będzie tego problemu, więc wbrew pozorom korzystanie z zewnętrznych usług marketingowych może być dla małej firmy sporą oszczędnością. Co ważne, będzie to oszczędność nie tylko czasu, ale również pieniędzy. To sprawia, że warto postawić na usługi agencji marketingowej nawet w przypadku małej firmy.