Jeżeli chcemy otworzyć własny biznes to bardzo często kroki swoje zwrócimy w kierunku franczyzy. To bardzo popularny system współpracy biznesowej, który znacznie zyskuje na znaczeniu zwłaszcza w obecnych, stosunkowo niepewnych gospodarczo czasach. Z jednej strony to szansa na otworzenie swojego biznesu, a z drugiej również gwarancja wsparcia renomowanych specjalistów, którzy pomogą nam nie tylko w rozruchu, ale później na każdym etapie prowadzenia biznesu. Korzystanie z doświadczenia i renomy danej marki oraz naszego zapału, może być bardzo skutecznym rozwiązaniem, nie tylko dla początkujących przedsiębiorców.
Warto jednak zastanowić się nad tym, czym kierować się przy wyborze marki do franczyzy. Przede wszystkim powinniśmy określić w jakiej branży chcielibyśmy funkcjonować. Może to być bliska nam branża, w której czujemy się jak ryba w wodzie, a może to być coś nam nieznanego, ale z widokiem na dynamiczny rozwój. Model franczyzowy nie wyklucza otworzenia biznesu w branży, gdzie nie mamy doświadczenia, a szerokie wsparcie merytoryczne bardzo pomoże nam w tym, byśmy szybko poznali jej specyfikę. Dobrym pomysłem może być pójście w kierunku mody i przykładowy butik. Franczyza w tym wypadku to popularny wybór, a szeroką ofertę marek franczyzowych znajdziecie w grupie modowej GPoland.
Co jeszcze wziąć pod uwagę?
Po wybraniu odpowiedniej branży powinniśmy zebrać jak najwięcej ofert franczyzowych od różnych podmiotów. Każda z nich będzie różna, zarówno pod kątem opłaty licencyjnej, proponowanej marki i jej historii, a także systemu rozliczeń. Przy wyborze odpowiedniego partnera dla siebie, zwracajmy uwagę nie tylko na aspekty finansowe i rozliczenia, ale również na to, jak wygląda współpraca na linii franczyzodawca i my oraz jaką historię i renomę ma zbudowana marka licencyjna. To znacznie ułatwi nam w starcie biznesu.
Na samym początku musimy również ocenić nasze możliwości finansowe podjęcia współpracy z daną marką licencyjną, ponieważ opłaty w tej kwestii mogą znacznie się różnić. Ustalmy również kto ma być naszą grupą docelową, ponieważ to będzie determinowało wybór marki franczyzowej, na którą postawimy. NIetrafienie z grupą docelową może mieć opłakane skutki, dlatego warto więcej czasu na to poświęcić, aby odpowiednio przygotować się do prowadzenia własnego biznesu, nawet w modelu franczyzowym.