Jak donosi Wolumen Big Data w internecie znajduje się obecnie ponad 8 zetabajtów danych, a do 2020 roku ich wielkość ma osiągnąć aż 45 zetabajtów! Wszystkie przekazywane przez nas dane pozwalają na zarabianie pieniędzy wszystkim koncernom produkującym dobra przeznaczone do sprzedaży, bowiem zdecydowanie łatwiej jest im prowadzić kampanie reklamowe wiedząc o nas znacznie więcej niż dwadzieścia lat temu.
Mówimy im to sami – robiąc zakupy w sklepach internetowych, lajkując posty na facebooku czy po prostu przeglądając strony internetowe. Rozwój technologiczny pozwolił na zastosowanie naszej rozrzutności i otwarcia na dzielenie się informacjami o sobie do wykorzystania w systemach CRM. Tym samym pojawił się spersonalizowany marketing, czyli reklama skierowana specjalnie do nas na podstawie informacji udzielonych przez nasze konta społecznościowe czy działania sieciowe. Logistyka POSM to nowy kierunek, jednak uskutecznił działanie kampanii reklamowych nawet o 50 procent w stosunku do tradycyjnych metod, co pozwala sądzić, że nastapi dynamiczny rozwój tego kierunku nauki i wkrótce będziemy świadkami spersonalizowanego marketingu na bardzo szeroką skalę.