Nadchodzące lata mogą okazać się bardzo złe dla twórców treści reklamowych oraz komercyjnych. Wszystko to z powodu rosnącej podejrzliwości ze strony konsumentów, którzy coraz mniej wierzą w reklamy. Według badań Daniela Yankelovicha aż 76% ludzi nie wierzy w to, że informacje przekazywane w reklamach są prawdą. Odpowiedzią ma być marketing rekomendacji konsumenckich, który bazuje na zaufaniu ludzi do… ludzi. Według badań wykonanych przez Buzz Media 85% Polaków oferuje innym usługi, z których sami byli zadowoleni.
Rozchodzenie się tych informacji wpływa pozytywnie na obroty firmy, które mogą się zwiększyć nawet o 15%. Wykorzystywany przez firmy marketing rekomendacji jest na tyle dobrym narzędziem, że na skorzystanie z jego usług zdecydowało się ok. 85% firm. Pojawiają się firmy, których celem działania jest zrzeszanie pracowników mających na celu głoszenie marketingu szeptanego. Agencja marketingu rekomendacji, bo o niej mowa to nic innego jak zrzeszona grupa osób, która zachęca innych ludzi do zakupu produktów podając przy tym swoje doświadczenia z zakupem konkretnego przedmiotu lub usługi.