Gadżety reklamowe to produkty, które posiadają różną specyfikę – mogą to być pendrive, długopisy, koszulki czy torebki – jednak łączy je fakt nadruku reklam ich fundatorów, którzy w ten sposób próbują zareklamować swoją działalność.
Często na taką formę promocji decydują się instytucje publiczne, jak i prywatne przedsiębiorstwa. Celem promocji z użyciem gadżetów reklamowych jest budowanie silnego, pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększenia świadomości klientów o pakiecie oferowanych usług. Pomimo tego, że mamy wrażenie „obdarowywania prezentami” to jednak głównym zwycięzcą jest tutaj fundator gadżetów, który tym samym skutecznie zwiększa swoje zyski. Często na takie akcje możemy natknąć się w większych miastach Polski takich jak Warszawa, Gdańsk, Poznań, Wrocław czy Szczecin. Produkcja gadżetów reklamowych na masową skalę nie jest drogim wydatkiem ze względu na ekonomię skali, co pozwala na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa przy zmniejszeniu nakładów kapitałowych użytych do sfinansowania kampanii promocyjnej. Pomyślcie o tym następnym razem biorąc do ręki „prezenty” oferowane przez przedsiębiorstwa.